Menü Kapat

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) İnsan Kaynakları

Bankacılık son yıllarda çok değişti. Eskiden banka çalışanları zamanlarının çoğunu evrak işleriyle, telefon görüşmeleriyle ve diğer idari işleri yaparak geçirirdi. Bu nedenle, genellikle insan sermayesi ve teknoloji gibi değerli varlıkların yetersiz kullanımı vardı. Ancak günümüzde bankalar, daha verimli çalışmalarına yardımcı olan robotik süreç otomasyonu (RPA) gibi yeni teknolojileri benimsemektedir.

RPA, insan görevine dayalı faaliyetleri otomatikleştirmek için yazılım botlarının kullanılmasıdır. Banka çalışanları genellikle verimsiz, yüksek hacimli ve tekrarlayan görevlere çok zaman harcadıklarından, bunun için botlar kullanılarak çok zaman kazanılabilir.

RPA, insan görevine dayalı faaliyetleri otomatikleştirmek için yazılım botlarının kullanılmasıdır. Banka çalışanları genellikle verimsiz, yüksek hacimli ve tekrarlayan görevlere çok zaman harcadıklarından, bunun için botlar kullanılarak çok zaman kazanılabilir.

Faydaları aşağıdaki gibidir:

  • İşi manuel olarak yapmaktan daha hızlıdır (1000 kata kadar daha hızlı olabilir).
  • Fazladan insanları işe almanız veya fazla mesai ödemeniz gerekmediği için paradan tasarruf edersiniz.
  • Aynı şeyleri tekrar tekrar yapmayacakları için çalışanlarınız artık sıkılmayacak
  • Yeni çalışanları eğitmek için harcanan zaman azalacaktır (çünkü süreçlere zaten aşinadırlar)

Bankaların genellikle silolanmış verilerle ilgili sorunları vardır; bu, veritabanlarının ayrıldığı ve merkezi bir depolama veya veri kaynağı olmadığı anlamına gelir. Bu, bilgiye erişmeyi ve veriye dayalı kararlar almayı zorlaştırabilir. RPA, farklı sistemlerden gelen verileri entegre etmeye yardımcı olur ve hepsini tek bir yerden erişilebilir hale getirir.

Veri siloları, veritabanlarının ayrıldığı ve merkezi bir depolama veya veri kaynağının bulunmadığı bankacılıkta önemli bir sorundur. Bu, bilgiye erişmeyi ve veriye dayalı kararlar almayı zorlaştırabilir. Robotik süreç otomasyonu (RPA), farklı sistemlerden gelen verilerin entegre edilmesine yardımcı olur ve hepsini tek bir yerden erişilebilir hale getirir. RPA ayrıca, yazılımla manuel işlemlerden çok daha hızlı tamamlanabilen rutin görevleri otomatikleştirerek verilerin daha kullanışlı olmasına yardımcı olur. Ayrıca, bu görevleri insan elinden otomatikleştirilmiş olanlara aktararak hassas bilgilere erişimi olan kullanıcı sayısını azaltarak güvenliği artırır, bu da genel olarak hassas bilgilerle daha az insanın etkileşime girmesi anlamına gelir.

bankacılıkta robotik süreç otomasyonu
bankacılıkta robotik süreç otomasyonu

Birçok finansal işlemle ilişkili en büyük maliyetlerden biri uyumluluktur. RPA, raporlama ve denetim maliyetlerini azaltarak düzenlemelerin takip edilmesini sağlamaya yardımcı olabilir.

Bir finans kurumuysanız, birçok işlemle ilişkili en büyük maliyetlerden biri uyumluluktur. Manuel bir süreçte düzenlemeleri takip etmek zor olabilir, ancak RPA, düzenlemelerin takip edilmesini ve süreçlerin uyumluluk parametreleri içinde kalmasını sağlamaya yardımcı olabilir. Ayrıca, bir şeyler ters gittiğinde veya dikkat edilmesi gerektiğinde gerçek zamanlı uyarılar sağlayarak raporlama ve denetim maliyetlerinin azaltılmasına yardımcı olur.

Bankacılıkta müşteri deneyimi, bekleme sürelerini azaltarak ve süreçleri otomasyon yoluyla daha basit ve anlaşılır hale getirerek büyük ölçüde iyileştirilebilir.

  • Müşteri deneyimini basitleştirmek finansal kurumlar için önemlidir.
  • Bekleme sürelerini azaltmak ve süreçleri daha basit ve anlaşılır hale getirmek, müşteri bankacılık deneyimini iyileştirmeye yardımcı olabilir.
  • Robotik süreç otomasyonu (RPA), görevleri otomatikleştirerek, hataları azaltarak ve verimliliği artırarak bu hedeflere yardımcı olan yazılım tabanlı bir sistemdir.

RPA, daha verimli, daha doğru bankacılık anlamına gelir

Robotik süreç otomasyonu (RPA), bankaların çalışma biçiminde devrim yaratan bir teknolojidir. İnsanlar tarafından gerçekleştirilen tekrarlayan, kural tabanlı görevleri otomatikleştirmek için tasarlanmıştır. Bunu yaparak, manuel çalışma ihtiyacını azaltabilir ve verimliliği artırabilir: veri girişinde daha az hata, müşterilerden veya çalışanlardan gelen taleplerde daha hızlı geri dönüş süreleri ve diğer görevlere daha fazla zaman harcanmasını düşünün. Ayrıca, geleneksel manuel işlemlere kıyasla RPA kullanırken daha az hata olasılığı vardır.

Avantajlar burada bitmiyor; robotik süreç otomasyonu, kuruluşunuzdaki paydaşların ihtiyaç duyduğu bilgilerin doğruluğunu da iyileştirebilir; bu adımları uygulayan çok fazla kişi olmadığı için maliyetleri düşürür; ve Blue Prism (daha sonra bahsedeceğiz) gibi RPA yazılım programlarıyla bağlantılı sohbet robotları veya e-posta gelen kutuları gibi kanallar aracılığıyla istekleri gönderdikten sonra daha hızlı yanıt aldıkları için müşteri deneyimlerini geliştirir.

Sonuç

Peki, tüm bunlar bankacılığın geleceği için ne anlama geliyor? Her şeyden önce, iş akışlarında RPA uygulayan daha fazla şirket görmeyi beklemeliyiz. Verimliliği ve doğruluğu artırırken zamandan ve paradan tasarruf etmelerine yardımcı olacaktır. Ancak bu sadece maliyet tasarrufu ile ilgili değildir; RPA kullanmanın getirdiği başka birçok fayda var. Bankalar, hesap açma veya şubeler arası transferler gibi tekrarlayan işlemleri otomatikleştirerek, şimdi zaman alan ancak yazılım botları aracılığıyla otomatikleştirildiğinde çok daha hızlı yapılabilen işlemleri müşteriler için daha basit hale getirebilir. Bu, nihayetinde daha iyi müşteri hizmetleri deneyimlerine de yol açacaktır – ki bu her zaman iyi bir haberdir!

Bir RPA Programının Olgunlaşması Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), işletmelerin mevcut …

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey Robot …

Gönderi Takibinde RPA Kullanımı: Verimlilik ve Hızın Anahtarı Gönderi takibi …

RPA Nedir Yazılım? RPA, iş süreçlerini otomatikleştirmek için kullanılan bir …