Menü Kapat

RPA Neden Kullanmalıyım?

Robotik süreç otomasyonu (RPA), yıllardır iş dünyasında bir sonraki büyük şey olarak lanse ediliyor. Bununla birlikte, birçok faydasına rağmen, birçok işletme bu yeni teknolojiyi benimseme konusunda hala tereddüt ediyor. RPA’nın şirketiniz için doğru olup olmadığına karar vermenize yardımcı olması için, işinize fayda sağlamasının başlıca nedenlerinden bazıları şunlardır:

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir ve İşime Nasıl Fayda Sağlayabilir?

Robotik süreç otomasyonu (RPA), işletmenizde yüksek hacimli, tekrarlanabilir görevleri gerçekleştirmek için yazılım robotlarının kullanılmasıdır. Tekrarlayan manuel süreçleri azaltmanın, müşteri deneyimini iyileştirmenin ve iş gücünüzü daha verimli hale getirmenin uygun maliyetli ve ölçeklenebilir bir yoludur.

RPA işime nasıl fayda sağlayabilir?

Robotik süreç otomasyonu, zaman alan görevleri otomatikleştirmenize yardımcı olabilir ve daha stratejik işlere odaklanabilmeleri için çalışanlarınızın zamanını boşaltabilir. Ayrıca şirkete değer katmayan gereksiz işleri ortadan kaldırarak maliyetleri düşürmenizi sağlar. Aslında, Gartner’ın araştırması, 2022 yılına kadar yalnızca üretimde beş milyon insanın RPA yazılımıyla değiştirileceğini tahmin ediyor! Bazı şirketler, RPA’yı iş akışlarına uygularken etkileyici sonuçlar elde ettiler:

İşletmenizin Neden RPA Yazılımını Kullanması Gerekiyor?

İşletmeniz için RPA yazılımının fizibilitesini keşfetmekle ilgileniyorsanız, zaman ayırmaya değer olmasının birkaç nedeni burada.

  • Tekrarlayan görevleri otomatikleştirmek size zaman ve para kazandırabilir.
  • Tekrarlayan görevleri otomatikleştirmeye yardımcı olan bir sistem, maliyetleri azaltacak ve kuruluşunuzdaki diğer iyileştirme alanlarına odaklanmak için kaynakları serbest bırakacaktır.
  • RPA yazılımı, bir organizasyonun tüm yönlerinde verimliliği artırmaya yardımcı olabilir; bu, müşteri hesabı başına ihtiyaç duyulan satış temsilcisi sayısını optimize ederek gelir yaratmayı artırmayı veya faturalama, faturalandırma ve mali raporlama (sadece birkaçını saymak gerekirse) gibi süreçleri otomatikleştirerek üretkenliği artırmayı içerir.
  • RPA teknolojisinin, çağrı merkezlerinde bekleme sürelerini azaltarak ve ortalama işlem süresini (AHT) azaltarak müşteri hizmet düzeylerini iyileştirdiği gösterilmiştir.

RPA'nın Şirketiniz İçin Doğru Olup Olmadığı Nasıl Belirlenir?

İşinizi bir RPA ile otomatikleştirmeyi düşünüyorsanız, tekrarlayan ve düşük karmaşıklıktaki görevleri belirlemeniz önemlidir. Bu görevleri tanımlayabilirseniz, RPA işiniz için doğru olabilir. Ancak, bunları tanımlayamazsanız veya bu kriterlere uymadıklarını belirleyemezseniz, RPA şirketiniz için uygun olmayacaktır.

RPA, her işletme için tek boyutlu bir çözüm değildir; mümkün olan maksimum değeri sağlaması için her şirketin ihtiyaçlarına özel olarak uyarlanmalıdır.

Yüksek hacimli, düşük karmaşıklıktaki görevleri tanımlayabiliyorsanız, RPA yazılımını uygulamayı düşünmelisiniz.

Yüksek hacimli, düşük karmaşıklıktaki görevleri tanımlayabiliyorsanız, RPA yazılımını uygulamayı düşünmelisiniz. Yüksek hacimli, düşük karmaşıklıktaki görev örnekleri şunları içerir:

  • dosyalama
  • E-posta iletme veya yönlendirme
  • Belge montajı
  • Raporlar ve elektronik tablolar (ör. satış raporları)

Sonuç

RPA söz konusu olduğunda, yalnız başına gitmek zorunda değilsin. Şirketiniz bu tür yazılımları iş süreçlerine eklemeyi düşünüyorsa, başlamanıza yardımcı olacak birçok seçenek vardır. Anahtar, ihtiyaçlarınız için doğru olanı bulmaktır – çok karmaşık olmayan ama yine de eldeki görevlerin üstesinden gelebilecek kadar güçlü. Yazılımın mevcut sistemlerinize sorunsuz bir şekilde entegre olabilmesi, her şeyin sorunsuz bir şekilde akması ve yeterince uyarlanabilir olması, her iki tarafta da (insan veya makine) bir şey değiştiğinde, herhangi bir sorundan kaynaklanmadan diğer her şeyin buna göre ayarlanması önemlidir. her iki taraf arasında gerçekleşen senkronizasyon dışı