Menü Kapat

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) İnsan Kaynakları

RPA, iş süreçlerinizin bazı bölümlerini otomatikleştirmeye yardımcı olan bir yazılım türüdür. RPA ile otomasyon, günlük iş akışlarından tekrarlayan, manuel görevleri kaldırarak daha fazla verimlilik, daha yüksek üretkenlik ve daha mutlu çalışanlar elde etmenize yardımcı olabilir. Bu yazıda robotik süreç otomasyonunun ne olduğunu ve İK bağlamında nasıl çalıştığını açıklayacağız. Ayrıca, çalışanların işe alım ve eğitim süreçlerini kolaylaştırmak için RPA’nın nasıl kullanılabileceğini ve İK profesyonellerinin neden bu teknolojiyi şimdi benimsemeyi düşünmeye başlaması gerektiğini göstereceğiz!

RPA, tekrarlayan, rutin görevlerin yerini alıyor

RPA, rutin görevleri yerine getiren insan işçilerin yerini almak için kullanılabilecek bir otomasyon biçimidir. Hem manuel işlemler hem de otomatik görevler için kullanılabilir, ancak temel fark, RPA’nın ilkini otomatik hale getirmesi, AI’nın ise ikincisini otomatikleştirmesidir. RPA için en yaygın kullanım durumları şunlardır:

  • Tekrarlayan veri girişini otomatikleştirme
  • Manuel süreçleri otomatikleştirme (örneğin, gider raporlarını onaylama)

RPA, görevleri işlemek için yazılım kullanır

Robotik proses otomasyon yazılımının kullanımı kolaydır ve uzaktan erişilebilir. Ayrıca Windows, Mac OS X ve Linux dahil olmak üzere birden fazla platformda çalışabilir. Robotik süreç otomasyon yazılımı, açık API’leri kullanarak ERP, CRM ve daha fazlası gibi diğer sistemlerle entegre olur.

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) İnsan Kaynakları
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) İnsan Kaynakları

RPA, çalışanlarınızın daha mutlu olmasına yardımcı olur

RPA, çalışanlarınızın daha mutlu olmasına yardımcı olur.

  • RPA, çalışanların daha önemli görevlere odaklanmasına yardımcı olur.
  • RPA, çalışanların başka şeyler yapması için zaman kazandırır.
  • RPA, çalışanların tekrarlayan görevlere daha az ve iş arkadaşlarıyla işbirliği yapmak veya müşterilerin veya müşterilerin karşılaştığı sorunlara yaratıcı çözümler bulmak gibi işlerinin en anlamlı yönlerine daha fazla zaman ayırmalarını sağlayarak işlerinde daha güvende hissetmelerine yardımcı olur.
  • RPA, aynı görevi tekrar tekrar gerçekleştirmeyle ilişkili stres seviyelerini azaltarak tükenmişliğin önlenmesine yardımcı olur; bu da daha yüksek çalışan devir oranlarına, personel üyeleri arasında daha düşük morale ve hatta daha uzun saatler çalışmaktan çok yorgun olan kişilerin yaptığı daha maliyetli hatalara yol açabilir. vardiyalar arasındaki molalarda (hatta her saat başı birkaç dakika ayırarak) dinlenebilselerdi, bu mümkün olabilirdi.

RPA birden fazla platformda çalışır

RPA herhangi bir işletim sisteminde kullanılabilir. SQL, Oracle ve SAP gibi veritabanları ile çalışır. Java, Visual Basic ve C++ gibi programlama dilleriyle de çalışır.

RPA diğer sistemlerinizle entegre olabilir

RPA, diğer sistemleriniz, yazılımlarınız ve cihazlarınızla entegre olabilir. RPA diğer robotlar, insanlar ve yazılımlarla entegre edilebilir.

RPA’nın bir organizasyona entegrasyonu, yazılımın çevresinden izole edilmemesi için diğer sistemlerle bir iletişim kanalına sahip olacağı anlamına gelir. Bunun bir örneği, otomatikleştirilmiş bir sürecin parçası olarak ERP sisteminden verilerin çıkarılmasının gerektiği bir ERP sistemidir; bu nedenle, bu çıkarma işleminin, aralarındaki bağlantı eksikliğinden kaynaklanan herhangi bir kesinti veya hata olmadan gerçekleşmesi için bu iki uygulama arasında entegrasyon gereklidir.

RPA hızlı ve verimlidir

RPA hızlı ve verimlidir. Manuel süreçlerden, geleneksel otomasyondan ve insan çalışanlardan daha hızlıdır. Örneğin, bir RPA botu, bir insan çalışanın gerçekleştirmesi 6 saat sürecek bir işlemi bir saatin altında tamamlayabilir.

Artan çalışan verimliliği, artan müşteri memnuniyeti

RPA, işinizi geliştirmek için harika bir araçtır. Çalışan verimliliğini artırmanıza, maliyetleri düşürmenize ve müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olabilir.

RPA’nın birçok faydası vardır:

  • Geliştirilmiş Çalışan Verimliliği – RPA, çalışanların zamanını alan tekrarlayan görevleri otomatikleştirme yeteneği sağlar. Bu, onları sıkıcı görevler yapmaktan kurtarır ve problem çözme veya stratejik planlama gibi daha önemli işlere odaklanmalarını sağlar. Bu, işte daha az can sıkıntısı nedeniyle daha yüksek çalışan moraliyle sonuçlanabilir!
  • Artan Müşteri Memnuniyeti – RPA, tekrarlayan görevleri otomatikleştirerek hataları da azaltır, bu da daha memnun müşteriler anlamına gelir! Müşteriler deneyimlerinin bir kısmıyla ilgili bir sorun yaşadıklarında (sipariş vermek gibi), sorunlarının yine de göz ardı edileceğini düşündükleri için genellikle müşteri hizmetlerini arama zahmetine girmezler. Ancak, bir sipariş verildikten kısa bir süre sonra proaktif olarak e-posta yoluyla ulaşırsanız ve bir dahaki sefere nasıl ele alınması gerektiğine ilişkin talimatlarla (“Lütfen siparişleri 24 saat içinde göndereceğimizi unutmayın” gibi), o zaman kimsenin daha fazla üzülecekti!

Sonuç

RPA, sınırlı kaynaklar ve yatırım ile herhangi bir kuruluşta hızla uygulanabilen bir çözümdür. Süreçleri otomatikleştirmeye, maliyetleri düşürmeye ve işgücünüzün üretkenliğini artırmaya yardımcı olabilir. RPA’nın en iyi yanı, çalışanlar tarafından belirli bir beceri seti gerektirmemesidir, böylece bilgisayar kullanabilen herkes onu nasıl kullanacağını öğrenebilir.