Menü Kapat

RPA İş Süreci Otomasyonuna Nasıl Yardımcı Olur?

Günümüzde işletmelerin çalışma şekli önemli ölçüde değişti. Teknoloji artık herhangi bir başarılı işin önemli bir bileşenidir ve şirketlerin birbirleriyle ve müşterileriyle iş yapmasını kolaylaştırmıştır. Ancak bu teknoloji, çalışanlar tarafından işlerinde daha verimli olabilmeleri için bir araç olarak da kullanılabilir. İş Süreçleri Otomasyonu (BPA), işletmelerin operasyonlarını daha etkili hale getirmek için teknolojiyi nasıl kullandıklarının bir örneğidir. Bu makale, RPA’nın ne olduğunu ve BPA’ya nasıl yardımcı olduğunu ve ayrıca bir kuruluşun iş akışı içinde hangi farklı tür süreçleri otomatikleştirebileceğini keşfedecektir.

RPA nedir?

RPA, tekrarlayan görevleri otomatikleştiren bir teknolojidir. Veri girişinden rapor oluşturmaya ve iş akışlarını güncellemeye kadar her şeyi yapmak için kullanılabilir.

RPA olarak da bilinen Robotik Süreç Otomasyonu, yapay zeka (AI) ile aynı şey değildir. Yapay zeka, düşünme veya problem çözme gibi bilişsel görevleri yerine getirmek için insan zekasını taklit eden bilgisayar sistemlerine atıfta bulunurken, robotik süreç otomasyonu, kendi işlerinde nasıl çalışacaklarını bağımsız olarak öğrenmek yerine insanlar tarafından kontrol edilen yazılım robotlarını (belirli görevleri otomatikleştiren yazılım programları) kullanır. sahip olmak.

İş Süreçleri Otomasyonu Nedir?

İş süreci otomasyonu, aksi takdirde insanlar tarafından yapılacak görevleri gerçekleştirmek için yazılımın kullanılmasıdır. Amaç, maliyetleri azaltmak ve verimliliği artırmaktır ve çeşitli farklı süreçler için kullanılabilir.

Otomasyon, manuel görevleri kolaylaştırarak, hataları azaltarak ve üretkenliği artırarak süreçleri daha verimli hale getirmeye yardımcı olabilir. Birçok şirket, satış dönüşüm oranlarını artırmak ve e-postalara yanıt vermek veya web sitelerindeki formları doldurmak gibi tekrarlayan görevlere harcanan süreyi azaltmak için satış ve pazarlama çabalarını otomatikleştirebildi.

RPA, İş Süreçleri Otomasyonuna nasıl yardımcı olur?

RPA, iş süreci otomasyonuna aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde yardımcı olabilir:

  • Çalışanların sıkıcı veya sıkıcı bulabileceği tekrarlayan görevleri otomatikleştirme.
  • Gereksiz yere karmaşık ve zaman alıcı süreçleri kolaylaştırma.
  • Genellikle süreçlerin ilerlemesini yavaşlatan ve maliyetleri artıran hataları azaltmak.
  • Otomatikleştirilmiş yazılımın kendi başına gerçekleştirebileceği görevlerden daha yüksek seviyeli görevlere odaklanmaları için onlara daha fazla zaman vererek çalışan verimliliğini artırmak.

RPA kullanılarak otomatikleştirilebilen farklı iş süreçlerine daha yakından bakın.

İş süreci, bir kuruluşta müşterilere ürün ve hizmet sunmak için yürütülen bir dizi faaliyettir. Örneğin, bankanıza kredi başvurusu yaptığınızda izleyecekleri süreç şu şekildedir:

  • Bankaya giriyorsun.
  • Veznedar sizi selamlıyor ve bugün size nasıl yardımcı olabileceğini soruyor.
  • Geçen hafta arabanız bozulduğu için bir krediye ihtiyacınız olduğunu ve tekrar sürülebilmesi için onarıma ihtiyacı olduğunu açıklıyorsunuz, bu yüzden şimdi onarımlar için paraya ihtiyacınız var, ancak henüz yeterli birikiminiz yok çünkü kira ve faturalar gelecek hafta ödenecek (ve ayrıca belki bazı yeni ayakkabılar).
  • Veznedar, kendinizle ilgili bazı bilgileri – adınız ve adresinizi – alır ve bilgisayar sistemlerine yazar, böylece “Ben” adlı bu kişinin Dünya gezegeninde tam olarak nerede yaşadığını bilirler (bu adım basit gelebilir ama aslında kendi içinde birçok karmaşık süreci içerir) ). Ardından, yaş aralığı veya cinsiyet gibi sizinle benzer özellikleri paylaşan birini bulana kadar veri tabanına bakar; bir tane bulduğunda, o kişinin hesabını aktif olarak işaretler, böylece başka bir müşteri daha sonra yakındaki başka bir şubede kendi hesaplarını kurarken veya hatta bir dahaki sefere çevrimiçi alışveriş yapmaya karar verdiklerinde çevrimiçi olarak kendi hesaplarını kurarken kendileri için tasarlanan kredi kartı ekstrelerini yanlışlıkla almasın USPS veya UPS/FedEx gibi posta dağıtım hizmeti sağlayıcıları aracılığıyla gönderilen salyangoz posta mektupları aracılığıyla telefon hatları veya posta yazışmaları yerine.”

İş sürecinizin otomasyona uygun olup olmadığını nasıl bilebilirsiniz?

Bir süreci otomatikleştirmeye karar vermenin ilk adımı, otomasyonun yararlarını ve risklerini anlamaktır.

Otomasyonun aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli potansiyel faydaları vardır:

  • Daha hızlı işleme. Yazılım, insanlardan daha hızlı çalışarak projeleri daha kısa sürede tamamlamanıza olanak tanır.
  • Azaltılmış hatalar. Otomatik sistemler, insan işçilerden daha doğrudur çünkü insanlar gibi hata yapmazlar veya süreçte dikkat gerektiren adımları unutmazlar.
  • Daha iyi kalite kontrolü. Çalışanlarınızın görevleri tamamlama yönergelerini takip edip etmediklerini görebileceksiniz, bu da tüm süreçlerin doğru bir şekilde yürütülmesini sağlamaya yardımcı olur.

İş Süreçleri Otomasyonu her zaman doğru çözüm müdür?

İş Süreçleri Otomasyonu her zaman doğru çözüm müdür? Kısacası hayır. Bunun nedeni, dikkate alınması gereken çok sayıda farklı iş süreci ve şirket olmasıdır. Kararınızı vermenize yardımcı olmak için, RPA’yı kullanmadan önce kendinize sormanız gereken bazı sorular şunlardır:

  • Şirketinizin güçlü bir otomasyon kültürü var mı? Süreçleri düzene sokmak ve paradan tasarruf etmek için teknolojiyi kullanmaya alışkın mı? Değilse, önce diğer teknolojileri denemek isteyebilirsiniz.
  • İlk kurulum maliyetleri tamamlandıktan sonra RPA uygulaması ve bakımı için yeterli bütçeniz var mı? RPA yazılım uygulamalarının nasıl etkin bir şekilde kullanılacağı (ve hilekarlık yapmadıklarından emin olunması) konusunda çalışanların eğitilmesiyle ilgili ek masrafların büyük olasılıkla olacağını unutmayın.
  • Bu yeni teknoloji, şirketinizin temel hedeflerini, offshoring veya yurtdışındaki dış kaynak kullanımı gibi diğer alternatiflerden daha hızlı gerçekleştirmenize yardımcı olacak mı? Kuruluşunuz için hangi rotanın en iyi olduğuna karar vermeden önce tüm potansiyel maliyetlerin doğru bir analizine ihtiyacınız var; aksi takdirde uzun vadede daha pahalı olabilir.

RPA korkulacak bir şey değildir ve şirketlerin süreçlerini düzene koymalarına yardımcı olabilir.

RPA korkulacak bir şey değildir ve şirketlerin süreçlerini düzene koymalarına yardımcı olabilir. RPA, özellikle tekrarlayan görevler için üretkenliği artırabilir. Veri girişi için iyi bir çözümdür ve aslında yapay zeka kullandığı için geçmişteki hatalardan ders alabilir ve insan çalışanların yapacağından daha az hata yapabilir.

Sonuç

İş süreçlerinizi otomatikleştirmek istiyorsanız, RPA harika bir çözümdür. Manuel çalışma ihtiyacını ortadan kaldırarak ve süreçlerinizi düzene sokarak zamandan ve paradan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.