Menü Kapat

RPA Nedir?

Robotik süreç otomasyonu (RPA), dijital sistemler ve yazılımlarla etkileşime giren insan eylemlerini taklit eden yazılım robotlarının oluşturulmasını, dağıtılmasını ve yönetilmesini kolaylaştıran bir yazılım teknolojisidir.  RPA araçları, uygulamalarda oturum açma, veri ve dosyaları alma, veri girme ve hesaplamalar yapma ve dosya ve kayıtları kaydetme gibi insanların kullanıcı arabiriminde gerçekleştirdiği manuel eylemleri taklit edebilir.

RPA (robotik süreç otomasyonu), iş süreçlerini otomatikleştirmek için yazılımın kullanılmasıdır. RPA araçları, uygulamalarda oturum açma, veri ve dosyaları alma ve hesaplamalar yapma gibi insanların kullanıcı arabiriminde gerçekleştirdiği manuel eylemleri taklit edebilir.

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), bir kuruluşun BT altyapısındaki sıkıcı görevleri otomatikleştirerek maliyetleri düşürürken verimliliği ve üretkenliği artırmak için yapay zeka (AI) teknolojisini kullanan bir bulut bilişim biçimidir.

RPA Kullanım Detayları

RPA, iş süreçlerini otomatikleştirmek için yazılımın kullanılmasıdır. RPA araçları, uygulamalarda oturum açma, veri ve dosyaları alma, veri girme ve hesaplamalar yapma ve dosya ve kayıtları kaydetme gibi insanların kullanıcı arabiriminde gerçekleştirdiği manuel eylemleri taklit edebilir.

RPA, aşağıdakiler gibi manuel görevleri otomatikleştirmek için kullanılabilir:

  • Bir çevrimiçi bankacılık hizmetinde oturum açma
  • Office 365 veya diğer dosya sistemlerinden (ör. Google Drive) fatura indirme
  • Excel düzenleme
  • Veri yükleme ve indirme
  • SAP gibi ERP sistemlerini kullanma
  • Onay verme
  • Mail gönderme

RPA Kullanım Örnekleri Nelerdir?

RPA, çok çeşitli iş süreçlerini otomatikleştirmek için kullanılabilir. Sadece tekrarlayan görevlerle sınırlı değil, aynı zamanda insan yargısı ve etkileşimi gerektiren görevlerle de sınırlı.

Örneğin, bir sigorta şirketi, müşterilerin evlerinde ve arabalarında fiyat teklifi vermek için otomatik bir sistem oluşturmuş olabilir. RPA yazılımı, müşteriler için onlarla olan geçmişlerine (örneğin, şu anda kullandıkları araba) ve diğer kaynaklardan toplanan diğer bilgilere (kredi kartı ödemeleri gibi) dayalı olarak fiyat teklifleri oluşturarak eskiden bunu yapan insan aracının yerini alır. Müşteri daha sonra, poliçe primlerine uygulanmasını isteyip istemediğine karar vermeden önce bu teklifleri inceler – ve eğer öyleyse, hangi fiyat noktasında ne kadar teminat sağlanmalıdır?

Başka bir örnek, daha büyük şirketlerdeki departmanlar arasındaki nakit akışını takip etmek gibi rutin muhasebe görevlerini yerine getirmek için RPA’yı kullanmak olabilir; mali raporların her üç ayda bir güncellenmesi; yönetim ekibi üyeleri tarafından belirlenen yıllık kotaların belirli ölçütlerin karşılanmasını sağlamak; vb..

Sonuç

RPA nispeten yeni bir kavramdır, ancak işin birçok yönünü değiştirmeyi vaat ediyor. Herhangi bir yeni teknolojide olduğu gibi, RPA’nın insanları makinelerle değiştirme yeteneği hakkında bazı endişeler vardır, ancak bu durumda, rutin veya tekrarlayan görevleri otomatikleştirmenin ve genel verimliliği artırmanın faydaları bu endişelere ağır basmıştır.